Kuva Pientilalta joko vuodelta 1934, tai 1935

Kuva Pientilalta joko vuodelta 1934, tai 1935
Kuva Pientilalta joko vuodelta 1934, tai 1935

lauantai 16. elokuuta 2014

Hyviä tekosyitä, joilla jättää mustaherukat poimimatta.


Pidän mustaherukkamehusta. Ai jai, kuinka hyvää se onkaan vaikkapa metsätöissä janojuomana. Ja talvella, ennen saunomaan menoa juotuna. Mutta. En pidä noiden marjojen poiminnasta! En ajattele, että marjanpoiminta ei sovi miehille, en ajattele, että mies ei ole mies, jos on marjanpoimija. Minä olen sekä mies, että marjanpoimija, mutta en pidä herukoiden poimimisesta. Niinpä olenkin päivä päivältä onnistunut lykkäämään niiden poimintaa aina eteenpäin, kun olen hyvin analyyttisesti perustellut itselleni, että ei, ei  minun tänään kannata niitä ryhtyä poimimaan...

Tässä muutamia hyviä tekosyitä, joita kannattaa hyödyntää vähemmän kiinnostavien asioiden lykkäämisessä tulevaisuuteen:
-Tänään ei sada. Voin tehdä muutakin.
-Tänään sataa. Voin tehdä muutakin.
-En ole mistään niin kipeä, ettenkö voisi tehdä raskaanpiakin töitä. Poimii ne marjat sitten, kun on polvi kipeä..
-Jos poimin marjat, mitä rastaat ja ampiaset sitten syövät?
-Ehkä joku muu poimii ne, jos en itse poimi.
-Huomenna on aikaa. Tänään ei ole.
-(huomenna:) Tänään ei ole aikaa. Poimin huomenna.

Tänään olen käyttänyt kaikki nuo tekosyyni loppuun.

Olen poiminut ne mustaherukat!

(Kannatan ehdottomasti marjojen, sienien ja kaikenlaisten luonnontuotteiden keräilyä ravinnoksi! Puolukoitakin olen kerännyt monia kymmeniä litroja vuosittain.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olkaa niin armolliset, että suvaitsette saattaa tietooni eräitä mielipiteitänne ja kysymyksiänne koskien blogiani. :D